reklama

„Opička“ Dede vám želá „bukekela“ Vianoce

Niekedy sa vám stane, že vás niečo tak vytočí, že o tom musíte dať vedieť. Na trati Žilina- Čadca som si vypočula rozhovor. Ja viem nepatrí sa to, ale toto sa nedalo prepočuť. Uznajte sami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (63)

 Rozhovor troch ľudí z troch generácií v jednej rodine. Cestoval otecko so svojou dcérou aj so svojou mamou, čiže babkou. Rozhovor začal takto: „Povedz babke akú opicu si dnes videla v telke.“ Babka: „Akú opicu si videla?“ Dieťa neodpovedá, lebo našťastie ešte nerozumie. Zato otecko ešte má čo k tomu povedať: „Však Dedeho v reklame.“ Babka sa začuduje. „To je opica?“ a na to jej syn: „Nech sa malá od malička naučí robiť rozdiel medzi človekom a opicou?!“ Babka stratila slová....

Mám tri otázky:

Za 1.: je možné myslenie takéhoto človeka ešte zmeniť?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za 2.: čo vyrastie z tohto troj alebo štvorročného dievčatka?

A posledná, čo urobiť v takejto situácií? Zastarať sa, alebo si dať sluchátka do uší a tváriť sa, že nás sa to netýka.

Pracujem s cudzincami a máme ich práve 9 v našej organizácií. Máme aj Brazílčana, ktorý je na naše pomery tmavší a tiež sa mu už stalo, že naňho pľuli a kričali, že je čierna opica a má sa vrátiť do džungle.

A potom moja brazílska kamarátka, ktorá žila istého času na Slovensku. Vždy mala problémy v obchode, kde ju predavačky považovali za cigánku a sledovali ju, aby nič neukradla. Keby aj bola cigánka, majú nato právo?

Žila som v Anglicku a aj v Brazílií, kde sa to rôznymi kultúrami len tak hmýri. O Brazílií sa hovorí, ako o krajine pre nás nebezpečnej. Aj napriek tomu, že nás často upozorňovali na isté miesta kde by sme nemali ísť, lebo sme príliš biele a boli by sme tam dobrým cieľom, nikdy som sa v tejto krajine nebezpečne necítila. No moji brazílski kamaráti každý deň vychádzajú do slovenských ulíc so strachom a to nežartujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napadá má ešte jedna otázka. Je to vôbec možné zmeniť? Nie len na Slovensku, ale celkovo vo svete. Ako sme prišli nato, že biela je dobrá? Netrúfam si odpovedať a tak vám len želám aj s Dedem bukekela Vianoce.

vladimira cabanova

vladimira cabanova

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som pozorovateľ a poslucháč. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu